REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Niemcy oprotestowali wielką i ważną dla Polski inwestycję. Będzie jednak realizowana artykuł
Pokaż artykuł
Niemcy oprotestowali wielką i ważną dla Polski inwestycję. Będzie jednak realizowana
W województwie zachodniopomorskim planowana jest jedna ze strategicznych inwestycji dla Polski i naszej gospodarki morskiej. Chodzi o budowę nowego toru podejściowego do portu morskiego w Świnoujściu. Koszt tej wielkiej inwestycji planowany jest na ponad 7 mld złotych. Ta inwestycja sprawi, że Polska stanie się istotnym graczem na mapie przeładunkowej Bałtyku.
Środki unijne w wysokości 2,8 miliarda złotych dofinansują nowy tor podejściowy w porcie w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Środki unijne w wysokości 2,8 miliarda złotych dofinansują nowy tor podejściowy w porcie w Świnoujściu
W porcie w Świnoujściu powstanie nowy tor podejściowy – we wtorek została podpisana pre-umowa pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Urzędem Morskim w Szczecinie, który będzie odpowiadał za realizację tego zadania.
Wielki terminal instalacyjny morskich farm wiatrowych w Świnoujściu z pozwoleniem na użytkowanieartykuł
Pokaż artykuł
Wielki terminal instalacyjny morskich farm wiatrowych w Świnoujściu z pozwoleniem na użytkowanie
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście przekazał w swoich social mediach informację o uzyskaniu 24 grudnia 2024 r. pozwolenia na użytkowanie nabrzeży nowego terminalu instalacyjnego dla potrzeb morskiej energetyki wiatrowej. Zgodnie z przyjętymi założeniami terminal wejdzie w fazę eksploatacji z początkiem 2025 roku. Będzie pierwszym na polskim wybrzeżu tego typu terminalem.
W porcie Świnoujście powstanie pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowychartykuł
Pokaż artykuł
W porcie Świnoujście powstanie pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowych
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. oraz spółka ORLEN Neptun przedstawiły informację na temat postępów prac związanych z budową pierwszego na polskim wybrzeżu terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. W trakcie wydarzenia omówiono także rolę portów morskich w rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.
190 mln zł z KPO na realizację zadań związanych z budową morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebieartykuł
Pokaż artykuł
190 mln zł z KPO na realizację zadań związanych z budową morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie
Urząd Morski w Gdyni i Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisały umowę, gwarantującą wsparcie w wysokości 190 mln zł dla realizacji zadań, związanych z budową morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie. Środki te pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony i poszerzonyartykuł
Pokaż artykuł
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony i poszerzony
Za 20 miesięcy tor prowadzący do Portu Gdynia będzie 130 metrów szerszy i o 3 metry głębszy. W czwartek, 10 lutego Urząd Morski w Gdyni podpisano umowę na realizację zadania pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego".
ORLEN rozpocznie budowę terminala instalacyjnego w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
ORLEN rozpocznie budowę terminala instalacyjnego w Świnoujściu
Grupa ORLEN wyłoniła wykonawcę lądowej części terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. Prace budowlane rozpoczną się w październiku, a zakończą na przełomie 2024 i 2025 r. Docelowo terminal umożliwi instalację ponad 80 morskich turbin wiatrowych rocznie i będzie w stanie obsłużyć projekt Baltic Power i inne planowane inwestycje wiatrowe.
Kolejna wielka i strategiczna inwestycja w Porcie Gdańsk [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Kolejna wielka i strategiczna inwestycja w Porcie Gdańsk [WIZUALIZACJE]
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na roboty budowlane pn.: „Budowa falochronu osłonowego w Porcie Gdańsk”. Będą one polegać na wykonaniu infrastruktury zapewniającej dostęp do portu zewnętrznego i umożliwiającej bezpieczne funkcjonowanie (osłona przed falowaniem) jednostki regazyfikacyjnej skroplonego gazu ziemnego (terminalu FSRU, ang. Floating Storage Regasification Unit).
Deepwater – atrakcyjny teren pod inwestycję w Porcie Gdańsk wystawiony do przetarguartykuł
Pokaż artykuł
Deepwater – atrakcyjny teren pod inwestycję w Porcie Gdańsk wystawiony do przetargu
Unikatowa na skalę europejską nieruchomość, zlokalizowana w głębokowodnej części Portu Gdańsk, bezpośrednio przy Pirsie Rudowym, to dla potencjalnych inwestorów wyjątkowa okazja. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. właśnie ogłosił przetarg na oddanie jej w najem długoterminowy. Teren liczy blisko 24 ha i częściowo ma zostać zagospodarowany pod przeładunek zbóż. Obszar jest objęty aktywnym pozwoleniem na budowę terminala przeznaczonego do przeładunku towarów pochodzenia rolniczego. ZMPG oczekuje na oferty zakładające dywersyfikację obsługiwanych grup ładunkowych.
W Świnoujściu planowany jest kolejny terminal. Niemcy bardzo niezadowoleni!artykuł
Pokaż artykuł
W Świnoujściu planowany jest kolejny terminal. Niemcy bardzo niezadowoleni!
W Polsce planowana jest kolejna nowa inwestycja związana z infrastrukturą przeładunkową i gospodarką morską. Grupa OT Logistics, notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji na terenie portu w Świnoujściu.
Grupa ORLEN otwiera pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowychartykuł
Pokaż artykuł
Grupa ORLEN otwiera pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych
Grupa ORLEN otworzyła w Świnoujściu pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych. Jest pierwszym na polskim wybrzeżu tego typu obiektem. Terminal instalacyjny w porcie w Świnoujściu z uwagi na lokalizację będzie obsługiwał nie tylko polskie inwestycje morskiej energetyki wiatrowej, ale również projekty z tego obszaru, które powstaną w innych krajach z regionu Morza Bałtyckiego.
Budowa multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego w porcie Szczecin z unijnym dofinansowaniem artykuł
Pokaż artykuł
Budowa multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego w porcie Szczecin z unijnym dofinansowaniem
Unia Europejska z programu CEF2027 dofinansuje w połowie budowę multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego na Ostrowie Grabowskim w porcie w Szczecinie.
Port Łódź pozyskał nowych najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Port Łódź pozyskał nowych najemców
Początek nowego roku w Porcie Łódź upływa pod znakiem nowych konceptów, które dołączyły do portfolio łódzkiego centrum handlowego z grupy Ingka Centers. Pod koniec ubiegłego roku galeria powitała wśród swoich najemców drogerię Hebe, teraz do Portu Łódź sukcesywnie wprowadzają się kolejne marki: Regatta, Wakacje.pl, Marvel oraz Tous.
Coraz lepsze tory kolejowe do portów w Szczecinie i Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Coraz lepsze tory kolejowe do portów w Szczecinie i Świnoujściu
Przebudowane tory do portów w Szczecinie i Świnoujściu zwiększają efektywność kolei oraz możliwości obsługi żeglugi morskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą projekt wart około 1,5 mld zł – współfinansowany z unijnego Instrumentu CEF "Łącząc Europę". Organizacja prac zapewnia stały dojazdu pociągów do nabrzeży.
[Świnoujście] Parking na 27 samochodówinwestycja
Pokaż inwestycję
[Świnoujście] Parking na 27 samochodów
Świnoujście, Chorzelin
Nowe nabrzeże w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek artykuł
Pokaż artykuł
Nowe nabrzeże w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek. Chemikaliowiec City Island zabrał na swój pokład blisko 18 tys. ton kwasu siarkowego.
W Szczecinie rusza budowa wielkiej fabryki morskich wież wiatrowych XXL [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Szczecinie rusza budowa wielkiej fabryki morskich wież wiatrowych XXL [WIZUALIZACJE]
Hiszpańska firma Windar Renovables, globalny lider w produkcji wież turbin wiatrowych, rozpoczyna budowę zakładu produkcyjnego dla sektora offshore w Szczecinie. Właśnie wmurowano kamień węgielny pod budowę zakładu.
Jakie inwestycje realizowane są obecnie przez Port Szczecin?artykuł
Pokaż artykuł
Jakie inwestycje realizowane są obecnie przez Port Szczecin?
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA prowadzi obecnie w porcie Szczecin dwa duże projekty inwestycyjne, które zwiększą ilość obsługiwanych ładunków, a przede wszystkim wzmocnią pozycję całego zespołu portowego wśród bałtyckich portów.
W Porcie Szczecin powstanie uniwersalny terminal przeładunkowyartykuł
Pokaż artykuł
W Porcie Szczecin powstanie uniwersalny terminal przeładunkowy
Kolejna firma zdecydowała się zainwestować na terenie szczecińskiego Portu. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy. Umowa na dzierżawę działki sąsiadującej z nowym Nabrzeżem Norweskim na Ostrowie Grabowskim podpisana.
Poprawi się dostęp do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiegoartykuł
Pokaż artykuł
Poprawi się dostęp do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego
Trwa modernizacja portu w Szczecinie. W ramach inwestycji rozbudowane zostanie nabrzeże Czeskie i Słowackie, a wybudowane Norweskie i Duńskie (etap I). Akweny portowe zostaną dostosowane do nowej głębokości 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Kanał Dębicki będzie poszerzony do szerokości 200 m. Dzięki inwestycji Port Szczecin przyjmie statki z ładunkiem nawet 50 tys. ton w ładowniach, przez co podwoi ilość obecnie obsługiwanych ładunków. To podniesie jego konkurencyjność na rynku portów bałtyckich. Koszt wszystkich prac to 343,1 mln zł.
REKLAMA