REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Niemcy oprotestowali wielką i ważną dla Polski inwestycję. Będzie jednak realizowana artykuł
Pokaż artykuł
Niemcy oprotestowali wielką i ważną dla Polski inwestycję. Będzie jednak realizowana
W województwie zachodniopomorskim planowana jest jedna ze strategicznych inwestycji dla Polski i naszej gospodarki morskiej. Chodzi o budowę nowego toru podejściowego do portu morskiego w Świnoujściu. Koszt tej wielkiej inwestycji planowany jest na ponad 7 mld złotych. Ta inwestycja sprawi, że Polska stanie się istotnym graczem na mapie przeładunkowej Bałtyku.
Środki unijne w wysokości 2,8 miliarda złotych dofinansują nowy tor podejściowy w porcie w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Środki unijne w wysokości 2,8 miliarda złotych dofinansują nowy tor podejściowy w porcie w Świnoujściu
W porcie w Świnoujściu powstanie nowy tor podejściowy – we wtorek została podpisana pre-umowa pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Urzędem Morskim w Szczecinie, który będzie odpowiadał za realizację tego zadania.
Wielki terminal instalacyjny morskich farm wiatrowych w Świnoujściu z pozwoleniem na użytkowanieartykuł
Pokaż artykuł
Wielki terminal instalacyjny morskich farm wiatrowych w Świnoujściu z pozwoleniem na użytkowanie
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście przekazał w swoich social mediach informację o uzyskaniu 24 grudnia 2024 r. pozwolenia na użytkowanie nabrzeży nowego terminalu instalacyjnego dla potrzeb morskiej energetyki wiatrowej. Zgodnie z przyjętymi założeniami terminal wejdzie w fazę eksploatacji z początkiem 2025 roku. Będzie pierwszym na polskim wybrzeżu tego typu terminalem.
W porcie Świnoujście powstanie pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowychartykuł
Pokaż artykuł
W porcie Świnoujście powstanie pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowych
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. oraz spółka ORLEN Neptun przedstawiły informację na temat postępów prac związanych z budową pierwszego na polskim wybrzeżu terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. W trakcie wydarzenia omówiono także rolę portów morskich w rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.
190 mln zł z KPO na realizację zadań związanych z budową morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebieartykuł
Pokaż artykuł
190 mln zł z KPO na realizację zadań związanych z budową morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie
Urząd Morski w Gdyni i Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisały umowę, gwarantującą wsparcie w wysokości 190 mln zł dla realizacji zadań, związanych z budową morskiego terminalu serwisowego offshore w Łebie. Środki te pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony i poszerzonyartykuł
Pokaż artykuł
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony i poszerzony
Za 20 miesięcy tor prowadzący do Portu Gdynia będzie 130 metrów szerszy i o 3 metry głębszy. W czwartek, 10 lutego Urząd Morski w Gdyni podpisano umowę na realizację zadania pn. "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego".
ORLEN rozpocznie budowę terminala instalacyjnego w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
ORLEN rozpocznie budowę terminala instalacyjnego w Świnoujściu
Grupa ORLEN wyłoniła wykonawcę lądowej części terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. Prace budowlane rozpoczną się w październiku, a zakończą na przełomie 2024 i 2025 r. Docelowo terminal umożliwi instalację ponad 80 morskich turbin wiatrowych rocznie i będzie w stanie obsłużyć projekt Baltic Power i inne planowane inwestycje wiatrowe.
Kolejna wielka i strategiczna inwestycja w Porcie Gdańsk [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Kolejna wielka i strategiczna inwestycja w Porcie Gdańsk [WIZUALIZACJE]
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na roboty budowlane pn.: „Budowa falochronu osłonowego w Porcie Gdańsk”. Będą one polegać na wykonaniu infrastruktury zapewniającej dostęp do portu zewnętrznego i umożliwiającej bezpieczne funkcjonowanie (osłona przed falowaniem) jednostki regazyfikacyjnej skroplonego gazu ziemnego (terminalu FSRU, ang. Floating Storage Regasification Unit).
Deepwater – atrakcyjny teren pod inwestycję w Porcie Gdańsk wystawiony do przetarguartykuł
Pokaż artykuł
Deepwater – atrakcyjny teren pod inwestycję w Porcie Gdańsk wystawiony do przetargu
Unikatowa na skalę europejską nieruchomość, zlokalizowana w głębokowodnej części Portu Gdańsk, bezpośrednio przy Pirsie Rudowym, to dla potencjalnych inwestorów wyjątkowa okazja. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. właśnie ogłosił przetarg na oddanie jej w najem długoterminowy. Teren liczy blisko 24 ha i częściowo ma zostać zagospodarowany pod przeładunek zbóż. Obszar jest objęty aktywnym pozwoleniem na budowę terminala przeznaczonego do przeładunku towarów pochodzenia rolniczego. ZMPG oczekuje na oferty zakładające dywersyfikację obsługiwanych grup ładunkowych.
W Świnoujściu planowany jest kolejny terminal. Niemcy bardzo niezadowoleni!artykuł
Pokaż artykuł
W Świnoujściu planowany jest kolejny terminal. Niemcy bardzo niezadowoleni!
W Polsce planowana jest kolejna nowa inwestycja związana z infrastrukturą przeładunkową i gospodarką morską. Grupa OT Logistics, notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji na terenie portu w Świnoujściu.
Budowa multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego w porcie Szczecin z unijnym dofinansowaniem artykuł
Pokaż artykuł
Budowa multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego w porcie Szczecin z unijnym dofinansowaniem
Unia Europejska z programu CEF2027 dofinansuje w połowie budowę multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego na Ostrowie Grabowskim w porcie w Szczecinie.
Port Łódź pozyskał nowych najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Port Łódź pozyskał nowych najemców
Początek nowego roku w Porcie Łódź upływa pod znakiem nowych konceptów, które dołączyły do portfolio łódzkiego centrum handlowego z grupy Ingka Centers. Pod koniec ubiegłego roku galeria powitała wśród swoich najemców drogerię Hebe, teraz do Portu Łódź sukcesywnie wprowadzają się kolejne marki: Regatta, Wakacje.pl, Marvel oraz Tous.
Coraz lepsze tory kolejowe do portów w Szczecinie i Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Coraz lepsze tory kolejowe do portów w Szczecinie i Świnoujściu
Przebudowane tory do portów w Szczecinie i Świnoujściu zwiększają efektywność kolei oraz możliwości obsługi żeglugi morskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą projekt wart około 1,5 mld zł – współfinansowany z unijnego Instrumentu CEF "Łącząc Europę". Organizacja prac zapewnia stały dojazdu pociągów do nabrzeży.
[Świnoujście] Parking na 27 samochodówinwestycja
Pokaż inwestycję
[Świnoujście] Parking na 27 samochodów
Świnoujście, Chorzelin
Nowe nabrzeże w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek artykuł
Pokaż artykuł
Nowe nabrzeże w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek. Chemikaliowiec City Island zabrał na swój pokład blisko 18 tys. ton kwasu siarkowego.
Jakie inwestycje realizowane są obecnie przez Port Szczecin?artykuł
Pokaż artykuł
Jakie inwestycje realizowane są obecnie przez Port Szczecin?
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA prowadzi obecnie w porcie Szczecin dwa duże projekty inwestycyjne, które zwiększą ilość obsługiwanych ładunków, a przede wszystkim wzmocnią pozycję całego zespołu portowego wśród bałtyckich portów.
W Porcie Szczecin powstanie uniwersalny terminal przeładunkowyartykuł
Pokaż artykuł
W Porcie Szczecin powstanie uniwersalny terminal przeładunkowy
Kolejna firma zdecydowała się zainwestować na terenie szczecińskiego Portu. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy. Umowa na dzierżawę działki sąsiadującej z nowym Nabrzeżem Norweskim na Ostrowie Grabowskim podpisana.
Poprawi się dostęp do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiegoartykuł
Pokaż artykuł
Poprawi się dostęp do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego
Trwa modernizacja portu w Szczecinie. W ramach inwestycji rozbudowane zostanie nabrzeże Czeskie i Słowackie, a wybudowane Norweskie i Duńskie (etap I). Akweny portowe zostaną dostosowane do nowej głębokości 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Kanał Dębicki będzie poszerzony do szerokości 200 m. Dzięki inwestycji Port Szczecin przyjmie statki z ładunkiem nawet 50 tys. ton w ładowniach, przez co podwoi ilość obecnie obsługiwanych ładunków. To podniesie jego konkurencyjność na rynku portów bałtyckich. Koszt wszystkich prac to 343,1 mln zł.
Dzięki inwestycją zwiększają się możliwości linii kolejowych do portów w Szczecinie i Świnoujściu [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Dzięki inwestycją zwiększają się możliwości linii kolejowych do portów w Szczecinie i Świnoujściu [ZDJĘCIA]
Przebudowane tory do portów w Szczecinie i Świnoujściu zwiększają efektywność kolei oraz możliwości obsługi żeglugi morskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą projekt wart około 1,5 mld zł – współfinansowany z unijnego Instrumentu CEF "Łącząc Europę". Organizacja prac zapewnia stały dojazdu pociągów do nabrzeży.
Przebudowa falochronów w Porcie Darłowoinwestycja
Pokaż inwestycję
Przebudowa falochronów w Porcie Darłowo
Darłowo, Zachodnia 2
REKLAMA